Aktualności - UKS Kontra Warszawa

Temat: viva bush
... okazuje sie byc niestety nieprawda. wlasnie za ich rzadow biurokracja peka w szwach,glupie przepisy goruja,deficyt budzetowy i handlowy rosnie jak me przednie ciasto drozdzowe,a polityczna poprawnosc osiaga stan roztworu nasyconego. ja...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,50,23745472,23745472,viva_bush.html



Temat: ciasto drożdżowe
makowiec Ci peka ponieważ powinno sie go zawinąć w pergamin.Z lenistwa nie robie tradycyjnego bo mi sie nie chce bawić z pergaminem,więc w okrągłej formie przekładam ciasto i mak :-)może wygląd ... kostka masła (do samej drożdżówki daję 1,5 szkl.oleju) 2 szkl mleka 10 dag drożdży 1 szkl cukru 1 cukier waniliowy 1 kg maki 7 żółtek Drożdże rozczynić pozostawić do wyrośnięcia Żółtka...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,99607025,99607025,ciasto_drozdzowe.html


Temat: Makowiec - pytanie
Makowiec - pytanie Witajcie jestem tu nowa (ale myślę że zagoszczę na dłużej)i od razu pytam. Dlaczego mój makowiec (którego właśnie jem:))mi pęka podczas pieczenia i wycieka z niego mak. Ciasto robiłam takie półkruche, choć kiedyś robiłam też z normalnego ciasta drożdżowego i też mi popękał. Więc dlaczego? Jakieś podpowiedzi z Waszej strony będę bardzo wdzięczna. Pozdrawiam Aga
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,72299754,72299754,Makowiec_pytanie.html


Temat: Makowiec - pytanie
To było wieczne zmartwienie mojej mamy dopóki miała siły i piekła drożdżowy makowiec. Przepyszny. Prawie zawsze pękał, ona się martwiła, a my chwaliliśmy smak i prosiliśmy o następne "dwa metry" jak, mówi mój mąż, makowca. Nam to nie przeszkadzało bo ponad urodę bardziej ceniliśmy smak ciasta. Teraz ja próbuję piec, też mi pęka, ale gdzie mi tam do smaku makowca mojej mamy!...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,72299754,72299754,Makowiec_pytanie.html


Temat: Pękający chleb
Przeisy na ciasto sa rózne wyrabiam ciasto w maszynie do chleba czas ok 1 godz. 30 min. łacznie z mieszaniem wyrastaniem itp poczym wyjmuję formuje jesze raz rosnie ok 20 min i do pieca skład; to 500 gr mąki . 350 gr. serwatki 1 lyzka soli 2 lyzki cukru cztery łyzki masła lub oleju w zależnosci od rodzaju chleba paczka suchych drożdzy dodatki pestki dyni siemie słonecznik; mąka pszenna 500 gr lub mieszana z graham 150;350. Lub żytnia zakwas i pszenna w proporcji 150:150;200 i dziwne w foremce nie peka a jak uformuje i do pieca pęka z boku obojętnie jaka wersje robię pozdr. Roma
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,59681816,59681816,Pekajacy_chleb.html


Temat: Ciasto drozdzowe do makowca
Już w foremce. Rzecz jasna, możesz postawić na drożdżowy standard i zrobić rośnięcie-gniecenie-zawijanie-doformy-rośnięcie-pieczenie. A tak najzupełniej serio, to ja piekę zawinięte w papier, a nie w foremce (choć i tak kiedyś robiłam z tego przepisu), bo to pozwala zachować ciasto odpowiednio cienkie i kocham ten smak (nie odstawiam do rośnięcia specjalnie, ale coś tam przed świętami jest w piecu i te rulony ... ostatecznie pęknie to nic). Com napisała, to z serca (czyli z głowy, a sam przepis z notatek) i nie udało mi się sprawdzić, co o rośnięciu jest w tekście źródłowym, bo...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,3767161,3767161,Ciasto_drozdzowe_do_makowca.html


Temat: Prośba do Dziuuni.
To moje ciasto to jest ciasto krucho-drożdżowe i w zasadzie ono wyrasta krótko.Przepis pochodzi z książki 'W staropolskiej kuchni' M.Lemnis i H.Vitry i tam napisane było że można je od razu wałkowac i zwijać w struclę.Ja uformowane makowce odstawiam na 1/2 godziny do podrośnięcia i wstawiam do zimnego piekarnika i wtedy rosną dopóki piekarnik się nie nagrzeje. A zeby nie pękały przy pieczeniu to trzeba je dość luźno zwijać-wtedy ciasto ma więcej mięjsca na wyrastanie.Poza tym możesz zawinąć gotowe makowce w papier do pieczenia zostawiając trochę zapasu na rośnięcie-wtedy papier trzyma wszystko w całości.Mnie on często pęka przy brzegu na dole,ale się nie przejmuję bo całość się trzyma,a na smak to nie wpływa :)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,29276286,29276286,Prosba_do_Dziuuni_.html


Temat: wciąż klapnięte drożdżowe!
Topione się udaje ale mnie nie zadowala. Natomiast raz udało mi się ciasto dziś na jutro - rozciapuje się tłluszcz, cukier, jaja, drożdże - pozostawia do następnego dnia w chłodnym miejscu. ... ciastem - a to mało tłuszczu, albo mało cukru, albo wyrabiane do upadłego. Pieczone w nagrzanym piekarniku, nienagrzanym piekarniku, wysoko w piekarniku, bez termoobiegu, najlepsza ogrzana mąka, wszystko w jednej temperaturze - efekt zawsze ten sam . Gniot. Udaje mi się jeszcze makowiec taki rolowany ale ciasta jest w nim tak cieniutko że nie zdąży z sobą nic zrobić . A piekę w natłuszczonym papierze - rośnie wzdłuż - polecam ten wynalazek - jest równy na całej długości, nadmiar ciasta wychodzi bokami. Nie pęka itp. Czekam dalej - może wreszcie dojdę istoty moich...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,10029911,10029911,wciaz_klapniete_drozdzowe_.html


Temat: Do LIMBY- przepis na struclę makową.
- drożdżowym, to muszę przyznać, że nie bardzo mogę sobie wyobrazić, aby to ciasto dało zwinąć się w struclę – jest przecież kruche i przy krojeniu będzie pękać i kruszyć się. A zatem, jeśli koniecznie chcesz zastosować ciasto krucho – drożdżowe – to myślę, że trzeba by zrobić z niego tylko spód, a na wierzch masę makową przyrządzaną tak jak na tort ... drożdżową robię wyłącznie z ciasta tradycyjnego drożdżowego. A zatem proszę o decyzję, jaki przepis chciałabyś otrzymać – na pewno coś wykombinuję i podrzucę na forum.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,9370572,9370572,Do_LIMBY_przepis_na_strucle_makowa_.html


Temat: Proste ciasto drozdzowe jak ?
trzeba wyroibić porządnie, ok 10 min, aż przestanie kleic się do dłoni, w cieście nie widac żadnych grudek, piekarnik nagrzany nie za mocno, ogień z 2 stron ale stawian nie na ... kobiecego :) : "składniki powinny mieć tę samą pokojowa temperaturę. Mleko i tłuszcz lekko podgrzewamy, by ułatwić wyrastanie drożdży. Najlepsze jest ciasto stopniowo wyrabiane ręcznie, ale możemy tez połączyć składniki za pomocą miksera końcówkami do wyrabiania ciasta. Gotowe ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce aż podwoi swoja objętość. Jeżeli wyrośniętego ciasta nie możemy od razu zacząć piec, należy je nakłuć i odstawić. Gdy znów wyrośnie-nakryć zwilżonym wodą pergaminem. Jeśli podczas pieczenia ciasto zacznie pękać, nalezy temperaturę zmniejszyć o 20*C." "Wyrobione ciasto powinno podwoić objętość w czasie ok. 20 min. Można je wstawić do ciepłego, otwatego piekarnika (trzeba go wcześniej nagrzać do 50*C i wyłączyć). Nie nalezy nadmiernie przedłużać fazy wyrastania surowego ciasta, bo opadnie podczas pieczenia." Mam nadzieje, że nie namieszałam zbytnio :), powodzenia :)...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,15327199,15327199,Proste_ciasto_drozdzowe_jak_.html


Temat: pyt w sprawie topielca -co zawaliłam?Do śmieci.
Byly czasy,ze co niedziele to drozdzowe ciasto robilam, i do wiczora nic nie zostawalo. Cala rodzine lubila je cieple. Zawsze wyszlo.Mnostwo lat juz nie robila, ale przepis z "Ogonioka" mam na karteczce, juz zoltej ze starosci. Zobaczy proporcje: 500g maki,250g margaryny,100g drozdzy,3 jajka, mleko-troche do drozdzy,szklanka cukru, zapach waniliowy,rodzynki, skorka pomaranczowa smazona. Pokruszone drozdze rozmieszac z mlekiem na papke.Dodac make ,stopiony tluszcz i jajak, zagniesc lekko na ciasto i utworzyc kule. Gdyby byla twarda-dodac troche mleka. Zanuza sie w wodzie . Po 10-20- minutach ciasto zaczyna wyplywac , tworza sie babelki. Czekac ok.30 minut, az ciasto zacznie pekac. Ostroznie wyjac z wody do miski, dodac cukier i wyrobic aby sie polaczyla. Dodac zapach ,skorke i rodzynki i piec .Piec jak drozdzowe. jak za tego...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,17557717,17557717,pyt_w_sprawie_topielca_co_zawalilam_Do_smieci_.html


Temat: pyt w sprawie topielca -co zawaliłam?Do śmieci.
> troche mleka. Zanuza sie w wodzie . Po 10-20- minutach ciasto zaczyna > wyplywac , tworza sie babelki. Czekac ok.30 minut, az ciasto zacznie pekac. > czy dobrze zrozumialam -babelki pojawiaja sie w wodzie a moze w ciescie? I jaka ilosc drozdzy suszonych zastosowac? o swiezych musze zapomniec
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,17557717,17557717,pyt_w_sprawie_topielca_co_zawalilam_Do_smieci_.html


Temat: makowiec drożdżowy
makowiec drożdżowy Kochani, jezeli chodzi o ciasta podobno moje są naprawde dobre, ale jeszcze nigdy nie udało mi się zrobić strucli makowej z drożdżowego ciasta tak do końca właściwie. Zawsze albo ciasto nie chce dobrze rosnąć i jest za ciężkie albo pęka, albo mak się nie trzyma ciasta, albo inne katastrofy. Może macie niezawdony przepis na ciasto drożdżowe, które w połaczeniu z...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,18752375,18752375,makowiec_drozdzowy.html


Temat: makowiec drożdżowy
Bradzo dobry i łatwy przepis na ciasto. 1/2 kg mąki 3 żółtka 1/2 szklanku curku 3/4 paczki masła lub margaryny 5 dkg drożdży gęsta śmietana, zapach Wszystkie składniki wyrobiam na stolnicy jak na kruche, dodaje śmietanę w której rozpuszczone są drożdże i wyrabiam, jak będzie zbyt wolne można podsypać mąką. Włożyć do lodówki. Rozwałkować placek grubości ok. 0.5 cm, posmarować białkiem. Piec w pergaminie. temp. nie wyższa niż 180 C około 40 min. Zawsze się udaje i nigdy nie pęka. Z tego ciasta piekę też paszteciki, wtedy tylko nie dodaję curku. Smacznego...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,18752375,18752375,makowiec_drozdzowy.html


Temat: ciasto drozdzowe
ciasto drozdzowe robilam makowca i wyczerpala mi sie masa makowa wiec zostalo mi dosc sporo ciasta drozdzowego. Jak dlugo mozna przechowywac takie ciasto ? Nie chce robic czegos innego bo nie zjem, i tak juz lodowka peka w szwach, Czy mozna zamrozic ciasto drozdzowe ? albo co mozna zrobic z niego na slodko, slono, co bedzie moglo dluzej polezec? pomozcie :D
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,18829473,18829473,ciasto_drozdzowe.html


Temat: Z pamiętnika podróżnika... (opowieść online)
Dzień 3 08:50 Czy wspominalem juz, ze panicznie boje sie ciemnosci? Przez chwile unosilem sie bez ruchu, a przerazenie w mojej glowie narastalo jak ciasto z za duza iloscia drozdzy, jak ... -Aaaaaaaaaaaa!!! - wydalem z siebie wrzask przerazonej nastolatki - aaaaaaaaaaaa!!! -kontynuowalem - aaaaaaaaaaaaa!!! - hmmm, jestem w tym niezly - aaaaaaaaaaaaaa!!! - dopiero sie rozkrecam - aaaaaaaaaaaa!!! - zaczynaja pekac diody...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,139,14473220,14473220,Z_pamietnika_podroznika_opowiesc_online_.html


Temat: Dziewczyny, widzę...
... pęka po całym zabieganym dniu i raczę się paracetamolem sztuk dwie i zapijam herbatką, ciasto drożdżowe jeszcze się ostało, kto nie jadł kolacji to zapraszam, jutro już nie będzie takie pyszne....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,32911,45364202,45364202,Dziewczyny_widze_.html


Temat: Wielkanocne tradycje, wierzenia i specjaly...!!!!!
upieke z ciasta drozdzowego w starej, przedwojennej foremce tuz przed swietami i ozdobie czuprynka z masla, i baranek wypleciony ze slomy (ten bedzie na tacy z pisankami) i baranek z kloskow...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,62,76738417,76738417,Wielkanocne_tradycje_wierzenia_i_specjaly_.html


Temat: PIEROGI-sprawdzony przepis na ciasto
Podobnie, jak większość, ciasto pierogowe robię "na oko", ale może przyda Ci się "rada ogólna": do ciasta, podczas wyrabiania, dodaj trochę rozpuszczonych w letniej wodzie drożdży. Powiedzmy, na ok. 1 kg. mąki ok. 2 dkg. Ciasto jest bardziej plastyczne, trwalsze, wilgotniejsze, nie pęka i nie rozkleja się podczas gotowania. Aha, no i ja nie daję jajek;
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,579,32040213,32040213,PIEROGI_sprawdzony_przepis_na_ciasto.html


Temat: MARZEC 2004 - CZĘŚĆ V
tort kremowo-ajerkoniakowy (mało się nim nie upiłam) - wszystkie ciasta zakupione w "domowej" ciastkarni - talerz z wędlinami + podgrzybki + ogóreczki kiszone - udka z kurczaka na ciepło + sałatka ... dziadkowi od strony taty. Pięknie zajadała co mama podawała i pęknie się sama bawiła, podczas gdy "starsi" się gościli. Teraz odpoczywamy: dzieci śpią, mieszkanie doprowadzone do stanu pierwotnego, lodówka pełna pyszności....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,573,20975911,20975911,MARZEC_2004_CZESC_V.html


Temat: ciasto drożdżowe
Możesz podać ten przepis? Bo mnie każde ciasto drożdżowe wychodzi super, oprócz drożdżowego makowca. Coś ostatnio mi pęka w trakcie pieczenie.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,99607025,99607025,ciasto_drozdzowe.html


Temat: prosze o przepis na paczki:)
ok. 2 łyżek masła do smarowania pieczywa- takiego z kubka/ rozczyn drożdżowy: szklanka ciepłego /nie gorącego mleka/rozkruszam drożdże,dodaję 1-2 łyżeczki cukru oraz 2 łyżki mąki, odstawiam na chwilę do wyrośnięcia gdy drożdże zaczynają rosnąć zarabiam ciasto, do mąki dodaję część ciepłego mleka i wyrabiam,nastepnie dodaję podrośnięte drożdże, roztrzepane żółtka - wyrabiam ciasto następnie dodaję masło roślinne bądź inne do smarowania pieczywa oraz mleko, mały kieliszek spirytusu (ciasto musi być dobrze wyrobione lecz niezbyt ścisłe, ilość zużytego mleka zależy od jakości mąki -ja robię to na oko ( odrobina doświadczenia) Wyrobione ciasto nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Podczas prac przy cieście drożdżowym należy unikać przeciągów. Gdy ciasto podrośnie należy formować pączki nadziewając je marmoladą . Po ulepieniu muszą znów troszkę urosnąć ... słodkie/, gdy ciasto jest słodkie to pali się tłuszcz,ciasto pęka. smacznego. jeśli masz dostępne drożdże suszone /granulowane/to najpierw je sprawdź tz. weź ok.1/2 szkl.ciepłego mleka /ok.40 stopni C/dodaj łyźeczkę cukru, drożdże i 1 łyżkę mąki, rozmieszaj i czekaj czy zaczną rosnąć. Uwaga zbyt gorącym mlekiem można drożdże zniszczyć. Powodzenia p.s. spróbuj kupić drożdże w piekarni, /będąc we Francji miałam ten sam problem ale drożdze udawało mi się kupić w piekarni/ Ciekawa jestem w jakim kraju jesteś?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,77,7466801,7466801,prosze_o_przepis_na_paczki_.html


Temat: coś co masakrycznie pobudza apetyt
Ciasto drożdżowe. W każdej ilości, obojętnie z czym. Mogę jeśc, jeść i jeść. Brzuch mi pęka, a ja dalej mam ochotę. :-) i jej dalej.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,34708,65189835,65189835,cos_co_masakrycznie_pobudza_apetyt.html


Temat: kto na małą czarną?:-)
Ja już po jednej jestem. Pyszna kawusia + ciasto drożdżowe babcinej roboty :D Ale głowa mi pęka... czy w tej kafejce można coś na rozluźnienie dostać?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,63,7045371,7045371,kto_na_mala_czarna_.html


Temat: WALENTYNKOWE POCIANY NADLATUJĄ..
dotrzec w odpowiednie miejsce, dotrze... generalnie: mam nadzieje, ze z tego beda dzieci ))) Megi- ciasto drożdżowe ) mniam! a z tego typu dofcipów wolę te O Rasiaku ) ale i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,586,36151841,36151841,WALENTYNKOWE_POCIANY_NADLATUJA_.html


Temat: Styczeń 2003 :) cz.2
potrzeba wiecej wody ciasto musi byc gladkie ale takie zeby nie kleilo sie do rak. Potem lepimy piernikowe cuda, mozna wycinac tez foremkami i pieczemy w temp. 250 st. 10-15 min, wylaczamy piekarnik i czekamy jeszcze 5 min,mozna polukrowac "Makowiec" :poltorej szklanki maki z czerwona kartka ( albo mieszanka lub zwykla) 3 dkg drozdzy, 2 lyzeczki cukru, 10 dkg margaryny bezmlecznej (jesli nie moze byc to wyjdzie tez oliwa czy olejem) pol sloika gestego dzemu jaki dziecko moze, olej do blachy. Drozdze rozetrzec z cukrem, dodac tluszcz, make sol. Zagniesc ciasto jesli trzeba dodawac po lyzce wody. Z ciasta zrobic kule, rozgniesc na placek grubosci 1 cm. Posmarowac dzemem (musi byc naprawde gesty bo wycieknie mozna go odparowac albo dodac troche maki ziemniaczanej) 2...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,573,15974810,15974810,Styczen_2003_cz_2.html


Temat: pieczenie chleba
mace. Jesli potrafisz sama sporzadzic zakwas reszta wypieku nie przedstawia najmniejszych trudnosci. Na temat zakwasu nawet po internecie kraza legendy. Sa dwie tajemnice zakwasu. Pierwsza jest wlasciwa temperatura, jako ze drozdze ... temp 30- 32C) i wstaw w cieple miejsce na 2-3 godziny, albo do momentu kiedy golym okiem widac bedzie, ze drozdze babelkuja na calej powierzchni. Najlepiej wziac zaczyn do wypieku kiedy jego objetosc podwoila sie wskutek fermentacji. Wyrob ciast i jego ostateczny wypiek. Kiedy zakwas jest gotowy, odwazyc 400 g a pozostale 100 g przelac do sloika i przechowywac w lodowce do ... przez okolo 10 minut (w robocie dluzej, w food procesorze krocej. Gdyby Ci brakowalo wody do dokladnego wyrobienia to nalezy dodac jej jeszcze 50-100g. Nastepnie odstawic ciasto na mniej wiecej 2-3 ... niz przy wypiekach opartych na przemyslowych drozdzach gdzie zapalka wetknieta do upieczonego ciasta nie powinna sie "kleic", w chlebie pieczonym na zakwasie miazsz moze sie lekko kleic, co nie znaczy, ze ... Ale podgrzanie pieca z chlebem w piekarniku spowoduje dodatkowo wzrost ciasta. Dla porownania mozesz naturalnie sprobowac wkladac chleb do podgrzanego piekarnika i zobaczyc ktory wariant bedzie Ci bardziej odpowiadal. Zauwazylas pewnie rowniez, ze radze piec w stosunkowo zimnym piekarniku. Bierze sie to stad, ze przy tradycyjnej piekarskiej temperaturze 440F peka skorka. W tradycyjnym chlebie zytnim wlasnie dlatego przed wlozeniem ciasta do pieca nacina sie jego powierzchnie. W chlebie razowym, ktorego ciasto jest lekko "plynne" (stad koniecznosc uzycia formy) nacinanie powierzchni naturalna koleja rzeczy nie jest mozliwe, bo by sie "rozlalo". Niektore tradycyjne przepisy namawiaja na przedluzenie drugiej fermentacji, czyli rosniecia ciasta nawet do 15 godzin. Nie rob tego w zadnym wypadku, bo chleb bedzie zbyt kwasny, az nie do jedzenia!! Ale jesli lubisz bardziej kwaskowaty chleb to sprobuj przedluzyc fermentacje do 6-7 godzin i sprawdz roznice. Jesli zalezy Ci na prawdziwym polskim smaku, to nigdy nie dodawaj kupnych drozdzy, choc tego wlasnie wymagaja dzisiejsze przepisy, nawet polskie. Chleb na kupnych, przemyslowych drozdzach ma suchy miazsz i smak oraz zapach nieslodzonego ciasta drozdzowego. Nie daj sie rowniez nigdy zlapac na przepisy, ktore zalecaja uzycie kwasnego mleka lub drozdzy do wyrobu zakwasu!!! No i naturalnie nigdy nie wkladaj chleba pieczonego na zakwasie do plastikowej torebki!!! Prawdziwy chleb razowy zachowuje swiezosc duzo dluzej, a dwu, trzydniowy i lekko czerstwy jest...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,11918,8711955,8711955,pieczenie_chleba.html